انواع بوتاکس

انواع بوتاکس در بازار موجود است که هر کدام خواص و کاربردهای منحصر به فردی دارند. در این مقاله انواع بوتاکس، فواید و عوارض جانبی احتمالی آنها را بررسی خواهیم کرد. چه برای اهداف زیبایی و چه به دلایل پزشکی چنانچه به بوتاکس فکر می کنید، درک انواع مختلف آن می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام نوع آن برای شما بهترین است، بگیرید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک روش غیر جراحی است که شامل تزریق سم بوتولینوم نوع A و یک نوروتوکسین، به ماهیچه‌های خاص برای فلج کردن موقت آنهاست. این امر منجر به کاهش چین و چروک و خطوط ریز در ناحیه تحت درمان شده و ظاهری صاف و جوان‌تر به پوست می‌دهد. انواع بوتاکس معمولا برای درمان خطوط اخم بین ابروها، پنجه کلاغی دور چشم و چین و چروک پیشانی استفاده می شود.

این روش نسبتا سریع و کم تهاجمی است و نتایج آن معمولاً چند ماه قبل از نیاز به تکرار درمان باقی می ماند. بوتاکس به دلیل اثربخشی، ایمنی و کمترین زمان از کار افتادن، یک درمان زیبایی محبوب است که آن را به گزینه ای مناسب برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال بهبود ظاهر خود بدون انجام روش های جراحی تهاجمی تر هستند.

آشنایی با انواع بوتاکس

در اینجا تعدادی از برندهای محبوب بوتاکس آورده شده است:

  1. Masport
  2. Dysport
  3. Dyston
  4. Xeomin
  5. Azzalure
  6. Neuronox
  7. Jeuveau
  8. Revance
  9. Botox Cosmetic
  10. Bocouture
  11. Neurobloc
  12. Myobloc
  13. Nabota

شایان ذکر است که برخی از این برندها ممکن است در همه کشورها موجود نباشند و در دسترس بودن برندهای مختلف ممکن است به قوانین محلی بستگی داشته باشد. مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید تا مشخص کنید کدام برند بوتاکس برای اهداف خاص شما مناسب است.
انواع بوتاکس

بوتاکس دیسپورت(Dysport)

Dysport نام تجاری سم بوتولینوم نوع A است که برای اهداف زیبایی و پزشکی استفاده می شود. Dysport توسط FDA برای استفاده آرایشی در درمان خطوط اخم بین ابروها و همچنین برای اهداف پزشکی مانند درمان دیستونی دهانه رحم و اسپاسم در بزرگسالان تایید شده است. یکی از مزایای بالقوه Dysport این است که راحتی منتشر می شود.

بوتاکس مصپورت (Masport)

مصپورت Masport جدیدا توسط یک شرکت ایرانی معتبر تولید و به بازار عرضه شده، این محصول حاوی سم بوتولینوم بوده که برای از بین بردن خطوط بین ابروها و چین و چروک پیشانی کاربرد دارد. خطرات و عوارض استفاده از این محصول بسیار اندک بوده و دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بوتاکس دیستون (dyston)

بوتاکس دیستون دومین بوتاکس ساخت کشورمان و محصول شرکت ایمن واکسن البرز می باشد. این محصول موفق به دریافت تاییدیه از طرف سازمان غذا و دارو جمهوری اسلامی ایران شده و کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می شود، بنابراین امکان رقابت با نمونه های اروپایی را دارد .

بوتاکس زئومین (xeomin)

زئومین برندی از سم بوتولینوم نوع A است که با نام بوتاکس نیز شناخته می شود که برای اهداف زیبایی و درمانی استفاده می شود. این دارو توسط شرکت Merz Pharma تولید شده و در سال 2011 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان خط اخم بین ابروها تایید شده است.

بوتاکس آزالور (Azzalure)

بوتاکس آزالور توسط شرکت داروسازی ایپسن تولید می شود. در ابتدا در سال 2009 در اروپا برای درمان خطوط گلابلار (خط اخم بین ابروها) تأیید شد و بعداً در سال 2018 تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای همین نشانه در ایالات متحده با نام تجاری Jeuveau دریافت کرد.

بوتاکس نورونوکس (neuronox)

Neuronox توسط Medytox، یک شرکت داروسازی کره جنوبی تولید می شود. برای استفاده در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین و چندین کشور اروپایی تایید شده است. با این حال، در حال حاضر برای استفاده در ایالات متحده، تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت نکرده است.

بهترین برند انواع بوتاکس

برندهای انواع بوتاکس که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان غذا و دارو و سازمان های مشابه تایید شده باشند، برای استفاده بی خطر هستند. انتخاب برند به نیازها و ترجیحات خاص بیمار، کشور محل زندگی بیمار و همچنین تخصص ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که درمان را انجام می دهد بستگی دارد. قبل از هرگونه درمان با انواع بوتاکس یا سم بوتولینوم A، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی و درمانی واجد شرایط مشورت کنید.

آیا برند بوتاکس در نتیجه بهتر تاثیر دارد؟

دشوار است که بگوییم کدام مارک از بین انواع بوتاکس های موجود در بازار اثر مطلوب تری دارد زیرا اثربخشی هر مارک بسته به بیمار و ناحیه تحت درمان می تواند متفاوت باشد. برخی از بیماران ممکن است به یک برند نسبت به مارک دیگر بهتر پاسخ دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تفاوت قابل توجهی بین برندها مشاهده نکنند.

در نهایت، انتخاب برند به عوامل متعددی از جمله ترجیحات بیمار، تجربه و تخصص انژکتور و ناحیه خاص تحت درمان بستگی دارد. مهم است که در مورد گزینه های موجود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط صحبت کنید که می تواند به تعیین بهترین مارک و برنامه درمانی برای هر بیمار کمک کند.
انواع بوتاکس

چگونه بوتاکس اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهیم؟

تشخیص بین انواع بوتاکس اصلی و نسخه تقلبی یا محصول کپی شده می تواند دشوار باشد. با این حال، چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که ممکن است به شما در تشخصی یک محصول اصلی و قانونی با محصول تقلبی کمک کند:

  1. خرید از یک فروشنده قابل اعتماد و درصورت امکان نمایندگی رسمی.
  2. کیفیت و جزییات بسته بندی را بررسی کنید.
  3. قیمت را بررسی کنید، بوتاکس یک محصول درجه یک است و بر اساس آن قیمت گذاری می شود.

سوالات متداول

1. سم بوتولینوم نوع A چگونه کار می کند؟

سم بوتولینوم نوع A با جلوگیری از انتشار یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین که مسئول انقباضات عضلانی است، عمل می کند. این امر باعث شل شدن عضله، کاهش ظاهر چین و چروک یا درمان بیماری هایی مانند اسپاسم عضلانی یا میگرن مزمن می شود.

2. آیا سم بوتولینوم نوع A بی خطر است؟

انواع بوتاکس یا همان سم بوتولینوم نوع A به طور کلی وقتی توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی مجاز و دارای تخصص در استفاده از محصول تجویز شود، بی خطر است. با این حال، مانند تمام درمان های پزشکی، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای وجود دارد که باید قبل از انجام این روش با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت شود.

3. مدت زمان درمان سم بوتولینوم نوع A چقدر است؟

اثرات درمان سم بوتولینوم نوع A معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد و پس از آن ممکن است برای حفظ نتایج مورد نظر نیاز به تکرار این روش باشد.

سخن پایانی

انواع بوتاکس یک گزینه درمانی بسیار موثر برای شرایط مختلف پزشکی و زیبایی از جمله اسپاسم عضلانی، میگرن مزمن، تعریق بیش از حد و چین و چروک صورت است. برای خرید انواع بوتاکس کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *