هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. بوتاکس، مخفف سم بوتولینوم، یک پروتئین است که بوسیله باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. هنگامی که در دوزهای کوچک تزریق می شود، می تواند به طور موقت عضلات را فلج یا ضعیف کند. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال‌های اعصاب به عضلات، باعث شل شدن عضلات و جلوگیری از انقباض آنها می‌شود. این اثر معمولاً چند ماه باقی می ماند.

قیمت و هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس بسته به عوامل مختلفی مانند محل کلینیک، تجربه تزریق‌کننده، میزان بوتاکس استفاده شده و تعداد نواحی تحت درمان می‌تواند متفاوت باشد. در ایالات متحده، هزینه تزریق بوتاکس معمولاً بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار در هر جلسه درمانی است که هزینه متوسط آن حدود ۵۵۰ دلار است. با این حال، بسته به ناحیه تحت درمان و میزان بوتاکس مورد نیاز، می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. لازم است بدانید که تزریق بوتاکس معمولاً یک عمل زیبایی محسوب می‌شود و تحت پوشش بیمه درمانی نیست.

هزینه تزریق بوتاکس

عوامل تاثیرگذار بر هزینه تزریق بوتاکس

قیمت بوتاکس می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد، از جمله :

  • برند و کیفیت بوتاکس: برند و کیفیت بوتاکس استفاده شده می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. کیفیت بالاتر یا مارک‌های شناخته شده‌تر ممکن است گران‌تر باشند.
  • مقدار بوتاکس استفاده شده: هر چه تعداد واحد‌های بوتاکس استفاده شده بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • تعداد نواحی تحت درمان: هر چه تعداد نواحی تحت درمان با بوتاکس بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود.
  • تجربه ارائه‌دهنده: ارائه‌دهندگان با تجربه‌تر ممکن است هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند، اما ممکن است بتوانند درمان‌های دقیق‌تر و مؤثرتری ارائه دهند.

توجه به این نکته مهم است در حالی که هزینه مطمئناً عاملی است که هنگام تصمیم‌گیری در مورد ارائه دهنده تزریق بوتاکس باید در نظر گرفته شود، اما اولویت یافتن ارائه دهنده واجد شرایط و با تجربه که می‌تواند درمان ایمن و مؤثر را ارائه دهد نیز مهم است.

برند تزریقی بوتاکس

بوتاکس نام تجاری نوعی از تزریق سم بوتولینوم است که برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت استفاده می‌شود. با این حال، مارک‌های دیگری از تزریق سم بوتولینوم نیز وجود دارد که برای اهداف مشابه استفاده می‌شود. برخی از مارک‌های معتبر تزریق سم بوتولینوم عبارتند از  Dysport   Xeomin و Jeuveau.

همه این برند‌ها با فلج کردن موقت ماهیچه‌هایی که باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می‌شوند کار می‌کنند و در نتیجه ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر ایجاد می‌کنند. با این حال، هر برند ممکن است دارای ویژگی‌های متفاوتی باشد، مانند شروع و مدت زمان فعالیت. همچنین ممکن است برای افراد خاص بر اساس نیاز‌ها و ترجیحات خاص آن‌ها مناسب‌تر باشد. مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید تا مشخص شود که کدام مارک تزریق سم بوتولینوم برای شما بهترین است.

میزان تزریق بوتاکس

مقدار تزریق بوتاکس به درمان خاصی که انجام می‌شود و فردی که تزریق می‌کند بستگی دارد. بوتاکس بر حسب واحد اندازه‌گیری می‌شود و تعداد واحد‌های مورد نیاز بسته به ناحیه تحت درمان و شدت چین و چروک یا اسپاسم عضلانی متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، درمان خطوط اخم بین ابرو‌ها معمولاً به ۲۰ تا ۳۰ واحد بوتاکس نیاز دارد، در حالی که درمان پنجه کلاغی در اطراف چشم ممکن است به ۱۰ تا ۲۰ واحد در هر طرف نیاز داشته باشد. درمان تعریق بیش از حد در زیر بغل ممکن است به ۵۰ واحد بوتاکس در هر طرف نیاز داشته باشد و درمان اسپاسم عضلانی در گردن ممکن است به ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد نیاز داشته باشد.

مهم است توجه داشته باشید که فقط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی دارای مجوز و واجد شرایط باید تزریق بوتاکس را انجام دهد و آن‌ها دوز مناسب را بر اساس نیاز‌ها و سابقه پزشکی فرد تعیین می‌کنند.

ناحیه مورد نظر بوتاکس

ناحیه مورد نظر برای تزریق بوتاکس به شرایط خاصی که تحت درمان است بستگی دارد. بوتاکس معمولاً برای اهداف زیبایی برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز در صورت، به ویژه در پیشانی ، اطراف چشم ( پای کلاغ ) و در خطوط بین ابرو‌ها ( خطوط گلابلار یا خطوط \”۱۱\” ) استفاده می‌شود.

بوتاکس همچنین می‌تواند برای اهداف پزشکی مانند درمان میگرن مزمن ، اسپاسم عضلانی و تعریق بیش از حد استفاده شود. در این موارد، محل تزریق ممکن است بسته به شرایط خاص تحت درمان و هر بیمار متفاوت باشد.

منطقه خاص برای تزریق بوتاکس به نگرانی‌های فرد و توصیه‌های یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مجاز و واجد شرایط بستگی دارد. در طول یک مشاوره ، متخصص مراقبت‌های بهداشتی ویژگی‌های صورت افراد را ارزیابی می‌کند و اهداف آن‌ها را برای تعیین مناسب‌ترین مناطق برای تزریق مورد بحث قرار می‌دهد. برای اطمینان از درمان ایمن و مؤثر ، تزریق بوتاکس توسط یک متخصص واجد شرایط و با تجربه بسیار مهم است.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه‌ تزریق بوتاکس در یک کلینیک

۱ . هزینه‌های کلینیک :

– هزینه امکانات – کلینیک هزینه‌هایی را برای پوشش هزینه‌هایی مانند اجاره، تجهیزات، لوازم، حقوق کارکنان و هزینه‌های اداری دریافت می‌کند. این معمولاً از چند صد تا بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک قرار ملاقات متغیر است .

– تجهیزات و لوازم – کلینیک به تجهیزات و لوازم مخصوص تزریق بوتاکس مانند سوزن، ظروف دفع ، کرم‌های بی‌حس‌کننده و … نیاز دارد. این به هزینه تزریق بوتاکس می‌افزاید.

۲ . حقوق پزشک :

متخصص پوست یا جراح پلاستیک که این عمل را انجام می‌دهد، نرخ حقوق ساعتی خود را هنگام پرداخت صورت حساب از طریق کلینیک مشخص می‌کند. هزینه تزریق بوتاکس مانند مزایای کارکنان، بیمه مسئولیت و هزینه‌های اداری دفتر، دستمزد دکتر می‌تواند چند صد دلار باشد.

۳ . هزینه بوتاکس :

تزریق بوتاکس واقعی خودش هزینه دارد . بوتاکس معمولاً از ۸ تا ۱۵ دلار در هر واحد متغیر است و بسته به ناحیه درمان و اثر مورد نظر ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰۰ واحد مورد نیاز باشد. این می‌تواند ۱۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار یا بیشتر به هزینه کلی اضافه کند .

بنابراین در مجموع، یک روش معمولی تزریق بوتاکس در کلینیک به دلیل هزینه‌های تسهیلات ، هزینه‌های تجهیزات / تأمین ، هزینه‌های دستمزد پزشک و هزینه تزریق بوتاکس به راحتی می‌تواند به راحتی ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. هزینه‌ها بر اساس کلینیک خاص و وسعت عمل بسیار متفاوت خواهد بود.

نحوه تزریق بوتاکس 

۱ . محل تزریق را با دستمال الکلی تمیز کنید تا پوست ضد عفونی شود .

۲ . از یک خودکار برای علامت‌گذاری نقاط تزریق استفاده کنید. این تضمین می‌کند که بوتاکس در مکان‌های مناسب تزریق می‌شود.

۳ . پوست را در نقطه تزریق بکشید تا کبودی به حداقل برسد. می‌توانید از بیمار کمک بگیرید یا از دست آزاد خود برای کشش پوست استفاده کنید.

۴ . سوزن را با زاویه ۹۰ درجه وارد کنید و پیستون را فشار دهید تا مقدار کمی بوتاکس در حدود ۰ . ۱ میلی لیتر تزریق شود.

۵ . پوست را ر‌ها کنید و نقطه را از نظر تقارن ارزیابی کنید. در صورت نیاز بوتاکس بیشتری در آن نقطه اضافه کنید.

۶ . به نقطه تزریق بعدی بروید و مراحل ۳ تا ۵ را تکرار کنید. نقاط تزریق را حدود ۱ تا ۲ سانتی‌متر از یکدیگر فاصله دهید.

۷ . از کمترین دوز مؤثر استفاده کنید. با دوز کمتر شروع کنید و در صورت نیاز درمان‌های بعدی را افزایش دهید.

۸ . فشار ملایمی به هر نقطه تزریق به مدت چند ثانیه پس از بیرون کشیدن سوزن وارد کنید تا کبودی به حداقل برسد.

۹ . از بیمار بخواهید حداقل تا ۴ ساعت پس از درمان از گرما، مانند دوش آب گرم یا ورزش شدید اجتناب کند. این می‌تواند خطر کبودی را افزایش دهد.

۱۰ . به بیمار آموزش دهید که در عرض چند روز ناحیه مورد نظر را ماساژ دهد تا بوتاکس به طور یکنواخت در عضلات وارد شود.

۱۱ . عوارض جانبی مانند کبودی، سردرد و حالت تهوع ممکن است اما معمولاً خفیف و موقتی است.

کاربرد رایج بوتاکس

مصارف آرایشی 

۱ . کاهش چین و چروک – بوتاکس بیشتر برای کاهش خطوط اخم و چین و چروک بین ابرو‌ها، پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط پیشانی استفاده می‌شود.

۲ . لیفت ابرو – تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی می‌تواند ابرو‌ها را برای ظاهری جوان‌تر بلند کرده و تغییر شکل دهد.

۳ . تقویت لب – دوز‌های کوچک بوتاکس تزریق شده به لب‌ها می‌تواند حجیم شده و شکل آن‌ها را مشخص کند.

هزینه تزریق بوتاکس

مصارف پزشکی

۱ . پیشگیری از میگرن – برخی از مبتلایان به میگرن دریافتند که تزریق بوتاکس در عضلات سر و گردن خاص می‌تواند به کاهش دفعات و شدت میگرن کمک کند .

۲ . هیپرهیدروزیس – تعریق بیش از حد ، اغلب در زیر بغل ، کف دست و کف پا ، می‌تواند با تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق بیش از حد درمان شود .

۳ . اسپاسم عضلانی – بوتاکس می‌تواند به شل شدن عضلات در حال انقباض که باعث ایجاد شرایطی مانند دیستونی گردن ( اسپاسم گردن )، بلفارواسپاسم ( اسپاسم پلک ) و استرابیسم ( ناهماهنگی چشم ) می‌شود، کمک کند .

۴ . درد مزمن – تزریق بوتاکس در نقاط محرک درد در عضلات می‌تواند برای شرایطی مانند کمردرد ، درد آرتریت و فیبرومیالژیا تسکین یابد.

۵ . روش‌های زیبایی – بوتاکس قبل از برخی از روش‌ها برای کاهش کبودی و تورم مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا رینوپلاستی ( جراحی بینی ) استفاده می‌شود.

بنابراین به طور خلاصه، بوتاکس هم از نظر زیبایی برای کاهش ظاهر چین و چروک و هم از نظر پزشکی برای درمان اسپاسم عضلانی، میگرن، تعریق بیش از حد و انواع درد‌های مزمن استفاده می‌شود. هنگامی که به درستی توسط یک متخصص پزشکی آموزش دیده استفاده شود، به طور کلی ایمن و مؤثر در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

هزینه تزریق بوتاکس به فاکتورهای مختلفی اعم از مارک بوتاکس، میزان تزریق، ناحیه ای که قرار است تزریق در آن انجام شود و همچنین میزان مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *