ژل چیست + مزایا و عوارض آن

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای حجم‌دهی و جوان‌ سازی پوست و زیباتر کردن چهره است. این روش معمولاً برای پرکردن خطوط صورت، افزایش حجم لب‌ها و یا تغییر شکل قسمت‌های خاص صورت استفاده می‌شود.
ژل ها معمولاً از مواد طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌اند و به طور موقت اثر دارند. توجه داشته باشید که همه روش‌های زیبایی ممکن است مزایا و معایب خود را داشته باشند، بنابراین مهم است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روش برای زیبایی را به شما بر اساس استایلتان معرفی کند.
بازرگانی ریتا با ارائه محصولات با کیفیت و خدماتی حرفه‌ای، در خرید محصولات بوتاکس و فیلر و ژل به شما کمک می‌کند تا به بهترین نتیجه برسید. در صورت بروز هرگونه سوال می توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

ژل چیست؟ 

ماده‌ای به شکل جامد انعطاف پذیر است که مصارف گوناگون و مختلفی دارد و برای زیبایی هم استفاده می‌شود. این محصولات به عنوان یک روش غیرجراحی برای حجم‌دهی و جوان‌سازی پوست و نقاط مختلف صورت استفاده می‌شوند. این محصولات معمولاً شامل اسید هیالورونیک هستند که تاثیر موقتی دارد و به طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شود.
عمل تزریق باعث پر کردن خطوط ریز و چین‌های صورت، بهبود حالت ابروها، آغاز مجدد و شکل دهی به لب‌ها و یا چهره‌های تپل می‌شود. این روش به دلیل عدم نیاز به جراحی و بازیابی سریع، طرفداران زیادی دارد. هرچند که تزریق این ماده از نظر بسیاری از افراد مفید و جذاب به نظر می‌آید، اما همواره نیاز به مشورت با متخصص زیبایی دارد تا از مزایا و محدودیت‌های آن آگاهی داشته باشید.
ژل چیست؟ 

انواع ژل ها

محصولات گوناگونی برای زیبایی وجود دارند. برخی از انواع این محصولات عبارتند از:
  • هیدروژل: برای آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست به کار می‌روند
  • هیدروکربناتی: استفاده در پوست‌های خشک و حساس
  • هیدروکورتیزون: برای درمان التهاب‌ها و آلرژی‌ها به کار می‌روند
  • هیدروکسی‌تولوئن: استفاده در موارد ضدعفونی کننده و ضدباکتریایی
  • هیالورونیک اسید: مورد استفاده در روش‌های زیبایی مانند حجم‌دهی صورت

ژل های دائم

محصولات دائمی یا همان “فیلرهای دائمی”، نوعی از ژلهای پرکننده است که برای جوان‌سازی و حجم‌دهی صورت و سایر مناطق بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فیلرها به دلیل ماندگاری بیشتر نسبت به فیلرهای معمولی (که تاثیرات موقتی دارند)، به عنوان “دائمی” شناخته می‌شوند. این محصولات دیرتر جذب بدن می‌شوند. به دلیل طبیعت دائمی بودن این ژ‌ها، تصمیم به استفاده از آن‌ها نیازمند مشورت دقیق با متخصص زیبایی و اطلاعات کامل در مورد مزایا و معایب آن‌ها است.

ژل های موقت

ژل های موقت یا همان “فیلرهای موقت”، نوعی از ژل‌های پرکننده هستند که معمولاً از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند. این فیلرها برای حجم‌دهی و جوان‌سازی نقاط مختلف صورت و بدن استفاده می‌شوند.
نام “موقت” به این محصولات داده می‌شود، زیرا تاثیر آن‌ها معمولاً مدت زمان محدودی دارد و تا چند ماه (معمولاً 6 تا 18 ماه) قابل مشاهده است. این مدت زمان بستگی به نوع ژل، محلی که استفاده می‌شود، و پاسخ بدن به ژل دارد.
فیلرهای موقت معمولاً پس از مدت زمان مشخصی تا حد زیادی جذب می‌شوند و بنابراین می‌توانند برای ایجاد حجم، پر کردن خطوط ریز، و زیبایی نقاط مختلف صورت به کار بروند.
ژل های موقت

کاربرد ژل ها برای صورت و بدن 

ژل‌ها برای صورت و بدن در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ژل‌ها معمولاً از اسید هیالورونیک یا مواد دیگری تهیه می‌شوند و به عنوان فیلرهای پرکننده در زمینه‌های زیبایی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال:
  • حجم‌ دهی صورت: استفاده از ژل‌ها برای حجم‌ دهی قسمت‌های مختلف صورت مانند لب‌ها، ابروها، خطوط چانه و گونه‌ها
  • کاهش چین و چروک: ژل‌ها برای پرکردن چین و چروک‌های صورت، مخصوصاً خطوط ریز در دور چشم‌ها بکار می‌روند
  • جوان‌ سازی: استفاده از ژل‌ها برای حدف علائم پیری و افتادگی پوست صورت
  • حجم‌ دهی لب: برای جذاب‌تر کردن و پرکردن لب‌ها

مزایای تزریق ژل

 از جمله مزایای تزریق ژل عبارت است از:
  • نیاز نداشتن به بیهوشی: در این روش پزشکان متخصص با بی‌حسی موضعی تزریق ژل را در مدت زمان کوتاه انجام می‌دهند.
  • نداشتن دوره نقاهت: در روش تزریق ژل بیمار نیازی ندارد که استراحت کند یا در بیمارستان بستری شود.
  • امکان اصلاح مجدد و تزریق ژل به صورت مکرر: در نواحی که ژل به بدن جذب شده است امکان تزریق دوباره وجود دارد.
  • ماندگاری: طولانی و چند ماهه
  • ارزان بودن: تزریق ژل یکی از روش‌های به صرفه و ارزان‌تر نسبت به دیگر روش‌های زیبایی است.

عوارض تزریق ژل

به طور کلی تزریق ژل عوارض جانبی و شدیدی برای افراد ندارد. در صورتی که تزریق ژل توسط افراد کم تجربه و مبتدی صورت گیرد ممکن است عوارضی برای فرد به وجود آید. در این صورت ممکن است، بدن بدن فرد نسبت به ژل واکنش نشان دهد و در نواحی مختلفی از بدن که تزریق صورت گرفته است دچار عفونت یا حرکت ژل شود. بنابراین قبل از انجام هر روش زیبایی باید با پزشک متخصص و مجرب که سابقه طولانی در روش‌های زیبایی و اعمال جراحی دارد مشورت کنید، تا هیچگونه عوارضی در بدن پدیدار نشود.

بهترین برندهای ژل کدام می باشد؟

چندین نمونه از بهترین ژل‌های تزریقی عبارتند از:
  • نوراميس: با برند نورامیس همه آشنایی دارند و برای حجم دهی لب و صورت مناسب است. و با هر پوستی سازگار است.   
  • دنبی: جزو محصولات درجه یک است که توسط پزشکان و متخصصین توصیه شده است‌.
  • پرفكتا: محصول کشور فرانسه که تاثیر فوری و آنی دارد.
  • بيدزمكس: این محصول برای لب‌ها و صورت عالیه
  • الانسه: محرکی قوی برای تولید کلاژن است و بسیار طبیعیزبه نظر می‌رسد.
  • زيشل: جزو محصولات عالی و باکیفیت است که ماندگاری بالایی دارد.
بهترین برندهای ژل کدام می باشد؟

استفاده از ژل برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از کسانی که ممکن است از این محصول استفاده کنند عبارتند از:
  • افرادی که به دنبال درمان چین و چروک‌های صورت هستند.
  • افرادی که می‌خواهند حجم و ظاهر لب‌ها، گونه‌ها و یا بخش‌های دیگر صورت را افزایش دهند.
  • افرادی که به دنبال مدل‌ سازی و برطرف کردن مشکلات زیبایی یا تغییر شکل بدن هستند.
  • افرادی که برای برطرف کردن علائم  ظاهری پوست و کاهش علائم پیری به دنبال یک راهکار غیرجراحی هستند.
  • افرادی که تحت نظارت پزشک، از ژل‌ها برای پرکردن ریزخطوط و چاله‌های صورت استفاده می‌کنند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

مشاوره با پزشک: قبل از تصمیم به تزریق ، با پزشک خود مشورت کنید و نیازهای و اهداف شما را به او بیان کنید. او می‌تواند شما را در انتخاب نوع مناسب محصول راهنمایی کنید. 
  1. مصرف مواد مرطوب کننده: پیش از تزریق، بهتر است مصرف مواد مرطوب کننده مثل ویتامین E و روغن‌ها را کاهش دهید،
  2. قطع مصرف داروها: در صورتی که داروهایی مثل آسپرین یا ضدالتهاب‌ها مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از تزریق از مصرف آنها چند روز قبل و بعد از تزریق خودداری کنید.
  3. تست حساسیت: اگر از محصول جدیدی استفاده می‌کنید، قبل از تزریق، یک تست حساسیت انجام دهید.
  4. اجتناب از آرایش: قبل از تزریق، آرایش صورت خود را تمیز کنید و از آرایش زیاد قبل و بعد از تزریق اجتناب کنید تا احتمال آلودگی کاهش یابد.
دقت داشته باشید که هر پزشک ممکن است مراقبت‌های مختلفی را بر اساس شرایط شما توصیه کند. بهتر است دستورات پزشک را به دقت رعایت کنید تا تزریق به درستی انجام شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

چند مورد از مراقبت‌های بعد از تزریق عبارتند از:
  1.  استفاده از یخ: پس از تزریق، بهتر است یک قطعه یخ یا کیسه‌ی یخ را روی محل تزریق چند دقیقه نگه دارید. این کار می‌تواند ورم و درد را کاهش دهد.
  2.  اجتناب از ضربه: تلاش کنید به محل تزریق ضربه نزنید و فشار زیادی روی آن نیاورید تا از ایجاد تورم و کبودی جلوگیری کنید.
  3. عدم لمس محل تزریق: پس از تزریق، از لمس مستقیم محل تزریق خودداری کنید تا احتمال عفونت کاهش یابد.
  4. عدم مصرف آسپرین و ضدالتهاب‌ها: پس از تزریق، بهتر است از مصرف آسپرین و ضدالتهاب‌ها خودداری کنید تا احتمال عوارض خونریزی کاهش یابد.
  5.  توصیه‌های پزشک: دستورات پزشک را به دقت رعایت کنید.
  6. محافظت از پوست: پس از تزریق، از پوست خود مراقبت کنید  و در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.
اگر علائم غیر معمولی را مشاهده کردید بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید و از مشورت با وی استفاده کنید. این کمک می‌کند تا مشکلات به موقع شناسایی و رفع شوند.
مراقبت های بعد از تزریق ژل

سوالات متداول

1. ژل چند ماه ماندگاری دارد؟ 
می توان گفت ژل تقریبا چهار تا شش ماه نیز ماندگاری دارد.
2. تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

از یک سوزن کوچک برای تزریق ژل استفاده می شود. پس از وارد شدن سوزن به داخل پوست، ژل به آرامی با فشار ملایم وارد پوست می شود. پس از آن، سوزن برداشته می شود و یک نوار کمکی کوچک روی محل تزریق اعمال می شود.

3. آیا تزریق ژل بی خطر است؟

تزریق اسید هیالورونیک معمولاً یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود، اما مانند هر روش پزشکی، ممکن است عوارض و خطراتی نیز داشته باشد.

سخن پایانی

تزریق ژل یکی از روش‌های محبوب و موثر برای افزایش ظاهر و زیبایی صورت است. این روش که با ژل‌های اسید هیالورونیک انجام می‌شود، می‌تواند خطوط و چین‌های صورت را کاهش داده، حجم لب‌ها و گونه‌ها را افزایش داده و پوست را زیبا و جوان‌تر می‌کند. تزریق یک فرآیند سریع، غیرجراحی و با اثر فوری است که به افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به عمل جراحی به ظاهری زیبا و جذاب برسند. قبل از انجام هر کاری باید نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

بازرگانی ریتا یک شرکت عمده فروشی در زمینه تولید و عرضه محصولات بوتاکس و فیلر است. این شرکت با تیمی از متخصصین و کارشناسان مجرب تشکیل شده است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز، محصولات با کیفیت و با قیمت رقابتی را به مشتریان ارائه می‌دهند.  برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان و تیم حرفه‌ای ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *