معرفی کامل انواع ژل و برندهای معروف آن

معرفی کامل انواع ژل و برندهای معروف آن افراد را با چگونگی عملکرد و اثرات آن‌ها آشنا می‌سازد. تزریق انواع ژل سبب رفع خطوط ابرو، اطراف دهان و قسمت‌های مختلف پوست انسان می‌شوند. ژل درمانی نوعی زیبا درمانی کم عوارض می‌باشد که قدرت ماندگاری بالایی دارد. این محصول‌ها از نوعی مواد مغذی تولید می‌شوند که سلول‌های پوستی را تقویت می‌کنند. انواع ژل توسط برند‌های معروفی مانند نورامیس، دنبی و رووفیل ساخته می‌شوند که توسط سازمان کیفیت اروپا مورد تأیید می‌باشند. در این مقاله با انواع ژل، مواد تشکیل دهنده و برندهای شناخته شده‌‌ی آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

بازرگانی ریتا با ارائه محصولات با کیفیت و خدماتی حرفه‌ای، در خرید محصولات بوتاکس و فیلر و ژل به شما کمک می‌کند تا به بهترین نتیجه برسید. در صورت بروز هرگونه سوال می توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

ژل چیست؟

ژل از نوعی پروتئین مفید و سازگار با پوست انسان ساخته شده است. این ماده با سوزن به لایه‌ی میانی پوست افراد تزریق می‌شود. امروزه اشخاص در سنین مختلف به زیبایی و جوان ماندن خود اهمیت بیشتری می‌دهند. استفاده از ژل درمانی در این راستا بسیار کمک کننده است. تزریق ژل سبب آبرسانی پوست افراد می‌شود. این محصول با جذب مولکول‌های اطراف آن را هیدراته نگه می‌دارد. ژل سبب رفع چین و چروک‌های عمیق و سطحی قسمت‌های مختلف پوست می‌شود. همچنین در حجم دهی به سینه و باسن کاربرد دارد. کلاژن و الاستین پوست انسان با افزایش سن تحلیل می‌شوند. تزریق انواع ژل دوباره این مواد را بازسازی می‌کند.

مواد تشکیل دهنده انواع ژل

ژل‌ ها در انواع متنوعی تولید می‌شوند. هنگام تزریق نوع آن را پزشک متخصص متناسب با پوست شما انتخاب می‌کند. انواع ژل بر پایه‌ی چند ماده‌ی مهم و ایمن مانند هیالورونیک اسید، کلسیم هیدروکسی آپاتیت، اسید پلی ال لاکتیک و پلی متیل متا کریلات تولید می‌شوند. این مواد عملکرد خاصی در پوست انسان دارند.

مواد تشکیل دهنده انواع ژل

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده‌ای آبکی و مغذی می‌باشد که بطور طبیعی در پوست افراد وجود دارد. این ترکیب بصورت مصنوعی بعنوان مواد تشکیل دهنده‌ی انواع ژل نیز ساخته می‌شود. هیالورونیک اسید نوعی ترکیب شیمیایی آلی می‌باشد و با نماد علمی HA نمایش داده می‌شود. این ماده در ماسک‌ها، مرطوب کننده‌ها و مواد مراقبت از پوست کاربرد بالایی دارد. هیالورونیک اسید مولکول‌های آب را در پوست جذب می‌کند و چین و چروک‌ها را با قدرت بالایی از بین می‌برد.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

هیدروکسی آپاتیت CaHA نوعی پر کننده پوستی بصورت تزریقی می‌باشد که در تولید ماده‌ی انواع ژل بکار می‌رود. این مواد محرک کلاژن هستند و سبب افزایش استحکام پوست افراد می‌شوند. هیدروکسی آپاتیت برای رفع چین و چروک‌های زیاد تا متوسط اطراف ابرو، خطوط بینی و دهان بکار می‌رود. قدرت ماندگاری این ماده در پوست حدود ۱۲ ماه می‌باشد و پس از این مدت باید دوباره تزریق شود. کلسیم هیدروکسی آپاتیت بسیار سازگار با بافت پوست می‌باشد و آن را بخوبی تغذیه می‌کند.

اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک PLLA بصورت پودر سفید و ترکیب با آب مقطر در انواع ژل بکار می‌رود. این ماده بعنوان پر کننده‌ی پوستی در تحریک کلاژن پوست نقش مهمی دارد و سبب تقویت آن می‌شود. اسید پلی ال لاکتیک چین و چروک‌های عمیق پوست را از بین می‌برد. همچنین گونه‌های خالی و افتاده را پر می‌کند. پوست افراد با این ماده طی سه جلسه در طول چند ماه درمان می‌شود. ماندگاری آن حدود ۲ سال می‌باشد.

پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات ماده‌ای صنعتی می‌باشد که در صنایع مختلف کاربرد بالایی دارد. این ماده با پوست و بدن انسان سازگاری بالایی دارد و ایمن شناخته شده است. بنابراین در تولید انواع ژل استفاده می‌شود. PMMA حاوی کلاژن می‌باشد که حالت شل بودن پوست را کاهش می‌دهد. همچنین سبب افزایش انسجام و سفتی پوست افراد می‌شود. این ماده سازگار با محیط زیست است. پلی متیل متاکریلات مانند یک گلوله کوچک می‌باشد که بعنوان پشتیبان قوی در زیر پوست باقی می‌ماند. این ماده براق و بسیار مقاوم می‌باشد.

آشنایی با برندهای معروف ژل

امروزه ژل درمانی  در سراسر دنیا بسیار رایج شده است به این علت برند‌های مختلفی اقدام به تولید ژل می‌کنند. بیشتر برندهای انواع ژل توسط سازمان غذا و دارو آمریکا و استاندارد کیفیت اروپا تأیید شده‌اند. برندهای  نورامیس، دنبی، رووفیل، پرفکتا، بیدزمکس، الانسه و زیشل در دنیای ژل درمانی بسیار معروف می‌باشند. در ادامه به بررسی برندهای نام برده شده خواهیم پرداخت.

آشنایی با برندهای معروف ژل

نورامیس

برند نورامیس توسط شرکت معتبر کشور کره جنوبی بنام مدیتوکس ساخته شده است. این شرکت بعلت تولید محصولات مختلف برای زیبایی درمانی در کره محبوبیت بالایی دارد. ژل نورامیس بر پایه‌ی هیالورونیک اسید با وزن مولکولی مناسب و اتصالات متقارن تولید می‌شود. این محصول با قدرت و سرعت بالایی کلاژن‌ها را ترمیم و تقویت می‌کند.  ژل نورامیس به عمیق‌ترین لایه‌ی پوست افراد تزریق می‌شود. علاوه بر خطوط سطحی، چین و چروک‌های عمیق را نیز از بین می‌برد. این ژل  در انواع مزو، لایت و دیپ بیشتر تولید می‌شود که هر کدام عملکرد خاصی دارند.

دنبی

دنبی یکی دیگر از برندهای معروف ژل می‌باشد که در ابتدا توسط کشور کره‌ی جنوبی ساخته شده است. ماده‌ی مؤثره در این ژل سدیم هیالورونات می‌باشد. تزریق آن سبب حفظ استحکام و انسجام پوست افراد می‌شود. ژل دنبی برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست بکار می‌رود. این ژل  برای افزایش حجم باسن و سینه نیز استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید بکار رفته در این محصول غیرحیوانی می‌باشد. بنابر این استفاده از آن در پوست افراد حساسیت خاصی ایجاد نمی‌کند. ژل دنبی در دو نوع H  و S به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود. نوع H برای رفع چین و چروک قسمت‌های سخت پوست و افزایش حجم قسمت‌های مختلف بدن بکار می‌رود.

رووفیل

ژل برند رووفیل از جنس هیالورونیک اسید تولید می‌شود. این محصول بسیار باکیفیت می‌باشد و انجام آن ریسک کمتری دارد. ژل رووفیل توسط کشور کره جنوبی ساخته می‌شود. تولید و عرضه‌ی این ژل به بازار حدود ۱۰ سال طول کشیده است. ماندگاری این ماده پس از تزریق ۶ ماه می‌باشد. ژل‌های برند رووفیل در انواع اولترا و پلاس بیشتر تولید می‌شوند. نوع اولترا برای حجم دهی بدن و رفع خطوط عمیق قسمت‌های مختلف پوست بکار می‌رود. این محصول برای رفع خطوط خنده، اطراف بینی و پیشانی استفاده می‌شود. رووفیل پلاس جهت افزایش حجم و رفع چین و چروک ملایم زیر چشم، گونه و خط خنده بکار می‌رود.

پرفکتا

ژل برند پرفکتا در ابتدا توسط  کشور فرانسه تولید شده است.  این محصول بر پایه‌ی اسید هیالورونیک اسید با غلظت ۲۰ میلی گرم ساخته می‌شود. ژل پرفکتا خاصیت بافری دارد این ویژگی سبب سازگاری بهتر آن با پوست شده است. تزریق ژل موجب لطافت و نرمی پوست افراد می‌شود. همچنین استفاده‌ی آن پوست را آبرسانی کرده و خطوط عمیق آن را رفع می‌کند. ژل پرفکتا بسیار  باکیفیت می‌باشد و انجام آن برای افراد بدون عوارض است. این ماده در قسمت میانی پوست تزریق می‌شود و در رفع خطوط سطحی پوست نیز کاربرد دارد. 
آشنایی با معروف ترین ژل ها

بیدزمکس

بیدزمکس یکی دیگر از برندهای معروف ژل درمانی می‌باشد که توسط کشور کره جنوبی ساخته می‌شود. ماده مؤثره‌ی اصلی در این ژل هیالورونیک  اسید است که چین و چروک پوست را بخوبی از بین می‌برد. این محصول جهت رفع خطوط گونه، پیشانی و چانه بکار می‌رود. همچنین در حجم دهی سینه و باسن کاربرد بالایی دارد. ژل بیدزمکس سبب آبرسانی پوست شده و آن را نرم و لطیف می‌کند. مدت ماندگاری این ژل حدود ۷ الی ۱۲ ماه می‌باشد و بعد از آن باید دوباره تزریق شود. ظرفیت جذب آب این ژل بسیار بالا می‌باشد. این محصول کلاژن‌های تحلیل شده را دوباره بازسازی می‌کند.

الانسه

برند الانسه بوسیله‌ی کشور هلند ساخته می‌شود. این محصول بخوبی خطوط پوست را رفع می‌کند. ژل الانسه در انواع S و L بیشتر تولید می‌شود. نوع S کلاژن مورد نیاز پوست را تولید می‌کند و در رفع خطوط چین و چروک پوست و افزایش حجم بدن کاربرد بالایی دارد. ماندگاری ژل L بسیار بالا می‌باشد. این ژل بطور سریع خطوط را از بین می‌برد. برای رفع جای جوش و زخم نیز استفاده می‌شود. این محصول حالت خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و سبب افزایش سفتی آن می‌شود. این ژل نباید برای افزایش حجم لب‌ها و رفع سیاهی دور چشم استفاده شود.

زیشل

ژل برند زیشل توسط یکی از شرکت‌های معروف آلمانی تولید می‌شود. این محصول از مواد غیر حیوانی و بر پایه‌ی هیالورونیک اسید ساخته می‌شود. ژل محرک کلاژن است و پوست افراد را بخوبی تقویت می‌کند. ژل زیشل دوام و مقاومت بالایی دارد. این ماده در لایه‌های زیرپوست صورت و قسمت‌های مختلف بدن تزریق می‌شود. ژل زیشل خطوط و چروک ریز پوست را با قدرت بالایی از بین می‌برد. همچنین در رفع افتادگی و شل شدگی پوست تأثیر بالایی دارد. این محصول برای افزایش حجم لب‌ها نیز بکار می‌رود. مدت ماندگاری ماده‌ی زیشل حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه می‌باشد.

کاربرد انواع ژل

ژل‌ها کاربرد‌های زیادی دارند و برای افزایش زیبایی پوست افراد بکار می‌روند.
  • تزریق انواع ژل‌ سبب رفع چین و چروک اطراف دهان می‌شود.
  • این مواد برای رفع سیاهی دور چشم بکار می‌روند.
  • ژل‌ها برای رفع چین و چروک‌های ناحیه‌ی نازولبیال استفاده می‌شوند. این ناحیه بین دهان و بینی قرار دارد.
  • این محصول‌ها برای حجم دهی لب‌ها، باسن و سینه بکار می‌روند.
  • انواع ژل جهت حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن مانند سینه استفاده می‌شوند.
  • این مواد در آبرسانی به پوست گردن، پشت و صورت کاربرد دارند.
  • برای حجم دهی نواحی گود شقیقه بکار می‌روند.
  • این محصول‌ها در محو کردن جای زخم نقش مهمی دارند.
  • برای بهبود افتادگی خط فک استفاده می‌شوند.
  • انواع ژل در تغییر شکل چانه کاربرد دارند.
  • جهت رفع خط ابرو بکار می‌روند.

کاربرد انواع ژل

سوالات متداول

1. چه کسانی نمی‌توانند انواع ژل را تزریق کنند؟
افرادی که بیماری قلبی، خود ایمنی و میگرن دارند نباید ژل تزریق کنند. همچنین اگر کسی دچار عفونت‌های شدید پوستی می‌باشد نباید از ژل استفاده کند.
2. آیا استفاده از ژل‌ عوارضی دارد؟
در صورتی که شخص مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل را انجام دهد این ماده عوارض چندانی در او ایجاد نمی‌کند. استفاده‌ی ژل در این حالت تنها بصورت خفیف سبب درد و قرمزی محل تزریق می‌شود.

3. کدام برند ژل برای تزریق پوست مناسب‌تر می‌باشد؟

ژل‌های همه‌ی برندها برای تزریق مناسب هستند چون پس از تأیید سازJمان‌های استاندارد جهانی به بازار وارد می‌شوند. سازگاری مواد سازنده‌ی ژل با پوست افراد در انتخاب نوع آن تأثیر دارد.

سخن پایانی

انواع ژل از پروتئین‌های مفید و متناسب با پوست انسان ساخته می‌شوند. این محصول‌ها پوست را آبرسانی می‌کنند. تزریق انواع ژل با هدف رفع چین و چروک عمیق و سطحی پوست انجام می‌گیرد. همچنین جهت حجم دهی لب و قسمت‌های مختلف بدن از آن‌ها استفاده می‌شود. انواع ژل از موادی مانند کلسیم هیدروکسی آپاتیت و هیالورونیک اسید تولید می‌شوند. این مواد محرک کلاژن می‌باشند و با جذب مولکول‌های آب خطوط ایجاد شده در پوست را از بین می‌برند. انواع ژل در دنیا بوسیله‌ی برند‌های معروفی مانند زیشل، الانسه و پرفکتا تولید می‌شوند. امروزه تزریق ژل بسیار پرطرفدار شده چون انجام آن کم عوارض می‌باشد و ماندگاری بالایی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *